Mniej niż doba dzieli nas od startu Najpiękniejszej Domówki Świata, czyli 26. edycji Pol’and’Rock Festival, która z uwagi na sytuację epidemiczną zrealizowana zostanie z udziałem jedynie małej grupy publiczności i w całości transmitowana będzie w internecie. Przed nami kilkadziesiąt godzin nieprzerwanej relacji ze spotkań z wyjątkowymi gośćmi i koncertów na żywo, a także wiele, typowo telewizyjnych, niespodzianek.
TAKIEGO festiwalu jeszcze nie było – ani w dziejach Fundacji WOŚP, ani na polskim podwórku muzycznym. Jutro punktualnie o 10:00 Jurek Owsiak otworzy spotkanie z Majką Jeżowską, a tym samym tegoroczną Akademię Sztuk Przepięknych i 26. Pol’and’Rock Festival, który wyjątkowo realizowany będzie nie z ziemi lubuskiej, ale z podwarszawskiego studia telewizyjnego. Spotkanie z divą muzyki dziecięcej rozpocznie trwającą nieprzerwanie przez około 70 godzin transmisję, którą śledzić będzie można m.in. na YouTubie, Facebooku i Playerze.
Wydarzenie, w którym dotychczas rokrocznie uczestniczyło po kilkaset tysięcy publiczności, tym razem zrealizowane zostanie z udziałem zaledwie kilku tysięcy szczęśliwców – głownie fanów codziennego programu Jurka Owsiaka pn. Domowa Orkiestra, którego formuła stała się punktem wyjścia do stworzenia Najpiękniejszej Domówki Świata, przepełnionej muzyką na żywo i spotkaniami z wyjątkowymi gośćmi.
Choć w związku z zagrożeniem epidemicznym festiwal realizowany będzie w całkiem nowy sposób, a publiczność będzie mogła w nim uczestniczyć przede wszystkim zdalnie, jedną z niezmiennych rzeczy pozostanie budowanie relacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i pielęgnowanie wspólnych wartości, którymi są m.in. szacunek, przyjaźń i miłość. Choćby z tego względu Fundacja WOŚP zachęca swoich sympatyków do organizowania tzw. Domówek (wydarzeń, w ramach których wspólnie śledzić będą to, co wydarzy się w studiu telewizyjnym) i planuje wirtualne łączenia z nimi.
Niezwykłe studio Najpiękniejszej Domówki Świata - prawie, jak w Kostrzynie
Budowa studia Najpiękniejszej Domówki Świata, fot. Dariusz Breś
W trakcie odbywającej się dziś konferencji prasowej, w ramach której o swoich festiwalowych aktywnościach mówiło liczne grono partnerów i sponsorów Najpiękniejszej Domówki Świata, po raz pierwszy szerszej publiczności zaprezentowane zostało (jeszcze nie w pełnej krasie) studio telewizyjne, z którego realizowany będzie Pol’and’Rock Festival online. To przestrzeń o powierzchni 1600 mkw., na której zamontowano m.in. 650 mkw. diody o łącznej wadze 47 ton, 60 ton konstrukcji scenicznych i 800 jednostek świetlnych. Największe wrażenie robi jednak specjalna scenografia, przywołująca na myśl wspomnienie kostrzyńskiego pola.
Sponsorzy 26. Pol'and'Rock Festival: Lech, Play, mBank, Allegro, Mastercard, Lidl, Coca-Cola, RedBull, Orbit, Snickers.