Artur Barciś gościem Akademii Sztuk Przepięknych

Artur Barciś gościem Akademii Sztuk Przepięknych

Opublikowany

Aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Sprawdza się zarówno w rolach komediowych jak i dramatycznych. Do jego ważniejszych ról teatralnych należą: Czarne Tango w Przeklętym Tangu w reż. L. Szurmieja (wyróżnienie na Rzeszowskich Spotkaniach Teatralnych) Lejzorek w Burzliwym życiu Lejzorka w reż. M. Wojtyszki i W. Śmigasiewicza, Amos Hart w Chicago w reż. K. Jasińskiego, Hitler w Mein Kampf w reż. R. Glińskiego.  

Sam wyreżyserował m.in.: Trzy razy Piaf, Koftę, Taka noc nie powtórzy się więcej, Między łóżkami .W Teatrze Telewizji wystąpił m.in. w Amadeuszu w reż. M. Wojtyszki, Cezarze i Pompejuszu w reż. J. Antczaka, Domu otwartym w reż. M. Kwiecińskiego, Skrzywdzonych i poniżonych w reż. I. Cywińskiej. Na dużym ekranie zadebiutował w Do krwi ostatniej J. Hoffmana. W 1981 r. pojawił się w kolejnym filmie reżysera, tym razem w roli Wasylki w Znachorze. Rok później zagrał główną rolę w Odlocie w reż. J. Dymka. W 1984 roku po raz pierwszy zagrał u K. Kieślowskiego w Bez końca. Wystąpił potem w znaczących epizodach we niemal wszystkich częściach Dekalogu Kieślowskiego.

Do jego ważniejszych ról należy także kreacja w Życiu za życie w reż. K. Zanussiego oraz Braciszek w reż. A. Barańskiego. W 2003 r. otrzymał nagrodę dla najlepszego aktora pierwszoplanowego za rolę tytułową w filmie Kontroler P. Vogta na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Down Under w Australii, a rok później za tę samą rolę – nagrodę dziennikarzy na przeglądzie filmów kina niezależnego OFFensiva we Wrocławiu. Publiczności jest także znany ze swojej roli Tadeusza Norka w serialu telewizyjnym Miodowe lata oraz Arkadiusza Czerepacha w serialu Ranczo.

Jest aktorem warszawskiego teatru Ateneum (Kasta la vista, Kandyd, czyli optymizm, Trans-Atlantyk) współpracuje też z Och-Teatrem Krystyny Jandy (Mayday i Mayday2 oraz jako Papkin Zemście A. Fredry).
Portrety do książki 002.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij